יום שני, 4 ביוני 2007

פרופיל מלא בעברית

מומחה לאסטרטגיה שיווקית ולוחם זכויות אדם. מרצה לשיווק מדיני וחברתי בביה"ס הבינלאומי למנהל עסקים, במרכז הבינתחומי בהרצלייה. עמית מחקר במיתוג מדינות בביה''ס לממשל ולמדיניות, הפקולטה למדעי החברה, באוניברסיטת תל אביב. מרצה אורח במכללה לביטחון לאומי, צה"ל. חבר ועדת השיפוט - אות גלובס עסקים למען החברה. בוגר החוג לכלכלה ומוסמך ביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים, ובעל דיפלומה בפרסום בינלאומי מטעם איגוד הפרסום הבינלאומי. ניהל את מחלקות המחקר והאסטרטגיה בפרסום גיתם ופוגל לוין. ריכז את תחום לימודי הפרסום במכללה למנהל. הקים וניהל את חטיבת לימודי מנהל עסקים בביה"ס לתיירות של משרד התיירות. שימש כמזכיר איגוד הפרסום הבינלאומי בישראל, וכמומחה המקצועי בועדת ההקמה של הקרן לקידום השיווק במשרד התעשייה והמסחר. כיהן כיושב ראש הנהלת הוועד למלחמה באיידס, והוביל את מאבק ארגוני הבריאות להרחבת סל התרופות. זכה על פעילותו הציבורית בשנת 2002 באות ’איש השיווק של החודש‘ מטעם איגוד המפרסמים בישראל, ובשנת 2003 בתואר יקיר קהילת הלהט''ב. שירת כקצין מבצעים בסוללת טילי הוק בצה"ל, כמפקד קורס קציני הוק בביה"ס של מערך הנ"מ בחיל האוויר, וכמרצה בשיווק במתל"מ-ח"א (מי"ל).ם

הסמן הציב אמות מידה מקצועיים חדשים בענף הפרסום באמצעות מודלים אסטרטגיים שפיתח - מודל פורצי המחסומים לניתוח אסטרטגי;
פרויקט אפקטיביות הפרסום; עקרונות לניהול משברים; מודל לחיזוי מגמות צרכניות; ניהול אסטרטגי של תקשורת שיווקית. מתמחה בניתוח מרחבי של מגמות חברתיות-צרכניות, בחקר התודעה (מודל מיינדספייס), ובפיתוח וביישום מודלים אסטרטגיים של תקשורת שיווקית. במהלך שנות עבודתו פרסם עשרות מאמרים, הרצה במוסדות האקדמאיים המובילים בארץ ובכנסים בארץ ובחו''ל, הגיש תוכנית רדיו בשיווק, נתן ייעוץ וכתב למעלה מ-150 ניירות עמדה אסטרטגיים עבור: משרדי האוצר, החינוך, התיירות והתמ''ס, מכון היצוא, אסם, בנק המזרחי, האגודה למלחמה בסרטן, היפרכל, הסוכנות היהודית, חוגלה, טמפו, טמבור, לוריאל, מכבי שירותי בריאות, סוני, סנפרוסט, פורד, תדיראן, תנובה.ם

לאחר שהתמחה במשך 15 שנים בסקטור העסקי והממשלתי ובתחום האקדמיה, התמחה הסמן במשך 7 שנים בסקטור השלישי (ארגונים-לא-ממשלתיים) ובתחום הפוליטי. הן בניהול ארגונים ובהובלת מאבקים חברתיים-פוליטיים והן במתן ייעוץ לגורמים בכירים במערכת הפוליטית בישראל. במסגרת תפקידו הציבורי הביא למהפך בחוק ביטוח בריאות ממלכתי (עדכון סל התרופות), ולקפיצת מדרגה במאבק באיידס במדינת ישראל במישור הממלכתי, התקשורתי, החינוכי, והארגוני.ם